Witajcie. :D

Jak już w sierpniu pisałam, wzięłam się za czytanie książek. Ostatnim czasem czytałam  nieco mniej, bo po prostu nie miałam ochoty na czytanie.
W tym miesiącu zdążyłam przeczytać:
  • "Kamienie na szaniec"- A. Kamiński
  • "Batoniki Always miękkie jak deszczówka" - M. Fox
  • "Romeo zjawi się potem" - M. Fox
  • "Jezioro Osobliwości" - K. Siesicka
  • "Cz@towanie na chłopaka" - M. Sahler


W tej notce skupię się na "Jeziorze Osobliwości".

Tę książkę czytałam po raz drugi. Za pierwszym razem nie doceniłam jej. Wtedy po prostu mi się bardzo spodobała, ale teraz uważam, że jest wręcz rewelacyjna.

 Co na początku warto wiedzieć o tej książce?

Jest wielowątkowa. Pojawia się w niej miedzy innymi wątek miłosny, który jest równie ważny jak problemy rodzinne głównej bohaterki. Główną bohaterką jest nastoletnia Marta. Oprócz niej ważnymi postaciami jest Michał, jej przyrodni brat i Wiktor, ojczym. Książka zaczyna się, gdy Marta leży w szpitalu po wypadku, który wydarzył się nad tytułowym Jeziorem Osobliwości. O wszystkich wydarzeniach dowiadujemy się, gdy nastolatka daje Wiktorowi swoje dzienniki, żeby dowiedział się nie tylko o zajściu z nad jeziora, ale i o niej.

Fabuła:

Problemy nastolatki zaczynają się, gdy jej matka, Anna wychodzi ponownie za mąż. Jej wybrankiem jest Wiktor, rozwodnik, który ma syna, Michała. Największym problemem Marty są jej relacje z ojczymem. Obydwoje nie rozumieją się wzajemnie, co prowadzi do kłótni, a one dotyczyły nawet najmniejszych drobiazgów.Co wątku miłosnego oraz przyjaźni.
Początkowo Marta nie ma przyjaciółek, tylko koleżanki. Z czasem kiedy zaczyna udzielać korepetycji Mańce - dziewczynie, która jest wyjątkowo słaba z wielu przedmiotów, zaczyna się z nią zaprzyjaźniać. Marcie udaje się wyuczyć koleżankę tak, że staje się ona jedną z najlepszych uczennic w klasie.
Główna bohaterka zakochuje się z wzajemnością w swoim przyrodnim bracie, Michale. Ich miłość nie opiera się na słowach, ale na czynach. Marta przez długi czas była niepewna jakim uczuciem jej brat ją darzy. Dowiedziała się o tym po jednej kłótni. Ich związek był dość burzliwy. Większość ich nieporozumień dotyczyła Patryka, przyjaciela Michała.

Na razie kończę temat tej książki. Obecnie czytam "Rose" autorstwa Holly Webb, a jeśli kogoś interesuje co czytam/co czytałam/jak mi się podobała dana książka/jakie książki mam w planach przeczytać, to zapraszam na moje konto na LUBIMY CZYTAĆ. Jeśli chcecie, to możecie mnie zapraszać do znajomych.

Jakie chcecie w najbliższym czasie przeczytać? 
Jakie książki ostatnio przeczytaliście?
Czytaliście, którąś z książek, które tu podałam?


Oprócz tego dołączam te linki:

6 komentarzy:

  1. Fajnie opisałaś tę książkę. Może się skuszę. Ostatnio nie czytam w ogóle, bo nie mam czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaje się być ciekawa, może przeczytam choć to nie do końca moje gusta ;) http://fairytaledreamcloudeen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. No, no, no. :p Tera to mnie tak zainteresowałaś, ze musze ja koniecznie pożyczyć. :D Czekam na notkę o ROSE. :P
    sylwia

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja czytałam Kamienie na szaniec i się zakochałam po prostu *.*

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja żadnej z tych książek nie czytałam ale teraz mnie tą książką zainteresowałaś i na pewno ją przeczytam :D
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam,żadnej z książek które opisałaś i sie tego wstydzę ;-;
    Ale czytałam "Zapałkę na zakręcie" K.Siesickiej :D
    Chcę przeczytać "Kamienie na Szaniec",ale nie mam skąd jej wziąć ;-;

    OdpowiedzUsuń

Podoba Ci się post? Daj znać w komentarzu!
Chcesz więcej? Zaobserwuj!
Bardzo dziękuję!