Hej!
Mam nadzieję, że Wam ten rok zaczął się dobrze.
Przyznam się szczerze, że początek roku mógłby być lepszy, ale dopiero minęło niecałe 1,5 tygodnia. Mam nadzieję, że będzie lepiej.

Tytuł: Ja, Maciejka
Autor: Joanna Hacz
Liczba stron: 208
Wydawnictwo: Lucky
Cena: ??? (dostałam ją w prezencie)



Treść:
Ela przeprowadza się z Poznania na wieś, ponieważ jej matka ponownie wyszła za mąż. Nie myśli, że to aż tak bardzo zmieni jej życie.
Dziewczyna dopiero na miejscu poznaje nową rodzinę: Zygmunta, babcię Gertrudę oraz przyrodnie siostry Kasię i Malwinę. Mimo ciętego języka Malwiny, Eta szybko się z nią zaprzyjaźnia. Dziewczyna w szkole budzi niemałą sensację i poznaje też Adama, rudego odrzutka, z którym zawiera pewien pakt.  Nowi przyjaciele pomagają jej odnaleźć się w szkole, a także zmierzyć z demonami przeszłości. Ela próbuje uwierzyć w Boga na nowo, a Malwina stawia sobie za cel mieć przynajmniej średnią 5.00 na koniec roku, żeby utrzeć nosa poloniście-kretynowi.



Moja ocena:
Bardzo przyjemnie mi się ją czytało. Z jednej strony jest taka zwyczajna, o życiu codziennym, a z drugiej, im bardziej się w nią wgłębia staje się niecodzienna. Jest lekka, ale skłania do zastanowienia nad wieloma rzeczami. Jest mi dość ciężko pisać o jej treści, ponieważ odnoszę wrażenie, że mogę napisać za dużo, za bardzo zaspoilerować.
Eta jest bardzo miła i sympatyczna, ale pod tym  skrywa dość mroczna i nieszczęśliwa przeszłość, o której dziewczyna nie chce mówić swoim najbliższym.
Malwina jest bezpośrednia, a przy tym moim zdaniem bezbłędna. Jest zbuntowana, co pokazuje na różne sposoby, ale jest też bardzo pomocna i inteligentna.
Obie przez całą książkę się zmieniają i zaczynają pokazywać jakie są naprawdę.

Chyba to na tyle dziś. ;) Do napisania!

1 komentarz:

  1. Ceny zawsze możesz sprawdzać na lubimy czytać: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/264967/ja-maciejka
    Z tym, że w przypadku recenzji książek nie uważam, by to było ważne: ksiązki można znaleźć w bibliotekach, to raz, a dwa: ceny są do siebie zbliżone. ok. 20-40zł za obyczajówki/popularne tytuły, ok 25-60zł za zwykłe wydania fantastyki + jakieś duże egzemplarze, +60zł - wydania ilustrowane, kolekcjonerskie, albumy etc :)

    OdpowiedzUsuń

Podoba Ci się post? Daj znać w komentarzu!
Chcesz więcej? Zaobserwuj!
Bardzo dziękuję!