Hej!
Początek października i powrót na studia są dla mnie cięższe, niż się spodziewałam. Jeszcze nie wbiłam się w ten tryb studiów i nie nie umiem go na razie połączyć z innymi rzeczami.
Dziś przedstawiam wpis idealny na początek roku akademickiego — niezbędne aplikacji. Będąc na drugim roku studiów, znalazłam kilka rewelacyjnych aplikacji na telefon lub strony internetowe. W tym przedstawieniu skupię się na najbardziej uniwersalnych rzeczach, a za jakiś czas zrobię podobny wpis z myślą o studentach kierunków ścisłych.  
Pokazuję tutaj rzeczy, z których korzystam na co dzień lub regularnie do nich wracam. Jest jedna aplikacja, z której obecnie nie korzystam, ale do tej pory nie mogę znaleźć jej godnego zastępstwa. 



1. PDF24 Tools

Moje największe odkrycie, które powinien znać każdy. Jest w pełni darmowa i bezpieczna strona, na której dostępne są narzędzia do edycji PDF. Nie ma żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o wielkość plików. Najczęściej korzystam z funkcji łączenia PDF-ów. Przydatna jest też dla mnie funkcja przekształcania plików PDF na zdjęcia i odwrotnie. Oprócz tego dzielenie, usuwanie, numerowanie stron i bardziej wymyślne funkcje. 

Przyda się każdemu, nie tylko studentom, a naprawdę jest mało znana.


2. Ibuk Libra

Cyfrowa biblioteka, która ma dostęp do wielu publikacji. Mój Uniwersytet jest z nią połączony, dzięki czemu mogę z niej korzystać. Przydaje mi się, kiedy nie mam czasu lub chęci na wypożyczanie kolejnej książki. 
Jest na niej kilka typów kont. Ja mam ten najsłabszy pakiet, więc mogę tylko przeglądać. W nieco lepszych jest możliwość drukowania kilku stron z książek miesięcznie, co uważa za przydatne i brakuje mi dostępu do tego.



3. CamScanner

Aplikacja dostępna na Android i iOS. Także z gatunku tych, które każdy student powinien mieć zainstalowane. Pozwala szybko zeskanować obrazy i zapisać jako plik PDF. Można skanować pojedynczo kartki lub od razu w formie skanu. Jakość plików jest bardzo dobra, nie ma problemów z czytelnością dokumentów. Jedynie może przeszkadzać, że aplikacja zostawia stopkę ze swoim znakiem. Można to usunąć, wykupując wersję premium.



4. TimeTable+++ 

Dostępna jest jedynie na Androidzie. Nie znalazłam żadnego zastępstwa na iOS.

Dla tej aplikacji nie udało mi się do tej pory znaleźć zastępstwa.  Idealny do tworzenia planu zajęć na studiach. Zawiera tak podstawowe kryteria, jak godzina i koniec zajęć, prowadzący czy miejsce zajęć. Ma również funkcje, których nie mogę znaleźć w innych aplikacjach i bardzo mi ich brakuje: 

  • okres trwania zajęć — czyli można wpisać, kiedy są pierwsze zajęcia i kiedy ostatnie. Są uwzględnianie tylko w tym okresie. Dla mnie jest przydatne, bo kilka wykładów, które kończą mi się w połowie semestru i zajęć, które zaczynają się w jego połowie. 
  • możliwość zaznaczenia sposobu powtarzania zajęć — nie określiłam tego dobrze. Chodzi tutaj o to, że w aplikacji można zaznaczyć, że zajęcia odbywają się co 2 tygodnie. Kolejna, bardzo wygodna funkcja. 
Oprócz tego można zaznaczyć okresy, kiedy są dni wolne od nauki. Wpisywać egzaminy i zaliczenie oraz ustawiać o nich przypomnienia. Oprócz do każdego przedmiotu można przypisać osobny kolor.



5. Forest

Aplikacja darmowa na Android, płatna na iOS. 

Jedyna aplikacja, za którą byłam w stanie zapłacić. Nie korzystam z niej regularnie. Zazwyczaj wygląda to tak, że po sesji mam jakieś 2 miesiące mniejszego korzystania z niej, a jakieś półtora miesiąca przed zakończeniem semestru przypominam sobie o niej. W najbardziej intensywnych momentach dochodzi do 6 godzin bez telefonu. 
Jest dobra, jeśli ktoś chce stosować metodę pomodoro — najczęściej stosuje 25 minut skupienia i 5 minut przerwy. Nie zawsze stosuję się idealnie do tych reguł, bardziej zależy mi na tym, żeby nie ruszać telefonu i się nie rozpraszać. Poważnie, te drzewka mnie motywują.

6 komentarzy:

  1. Na pewno warto korzystać z takich aplikacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomocna aplikacje i na pewno ułatwiają studiowanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Za stara już jestem na te wszystkie apki... ale moje córy z pewnością będą z nich korzystać. Czas pędzi tak szybko 🙄

    OdpowiedzUsuń
  4. Na szczęście temat już mnie nie dotyczy. Studia mam za sobą, nie zamierzam wracać na uczelnie. Nawet na podyplomówki🙈. Oczywiście nie zarzekam się, ale w najbliższym czasie nie mysie o tym😃.
    Powodzenia, drugi rok trzyletnich czy jednolita piątka?

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham ibuk libra. Wiele razy uratował mi życie. A reszcie z chęcią się przyjrzę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią przejrzę zaproponowane przez Ciebie aplikacje! :)
    Powodzenia na studiach.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Podoba Ci się post? Daj znać w komentarzu!
Chcesz więcej? Zaobserwuj!
Bardzo dziękuję!